Shrnutí: SOTA Toys vyrábí sběratelské figurky z pryskyřice, které přinášejí radost fanouškům po celém světě. Vyrábí limitované edice produktů na základě licencí populárních filmů, her, seriálů a dalších kulturních fenoménů. Každá figurka je ručně vyráběná a distribuována zákazníkům po celé Americe. Pro firmu je klíčová jak kvalita samotných produktů, tak zákaznická spokojenost. Ale i když jsou navrženy s ohledem na odolnost, přeprava byla stále překvapivě ztrátová.
Přečtěte si, jak produkty ShockWatch pomohly snížit poškození zásilek téměř na nulu.
Řešení: ShockWatch Label
Přestože SOTA Toys vyrábí odolné figurky, přeprava byla pro ně kritickým bodem. Produkty dorazily k zákazníkům často poškozené, což mělo zásadní dopad na spokojenost klientů a finanční výsledky firmy.
„Měli jsme figurku, která dokázala přežít pád z dvoupatrové výšky, ale nedokázala přežít přepravu do města vzdáleného 20 mil,“ stěžuje si Chris Hollosy ze SOTA Toys. „Byli jsme v situaci, kdy jsme otevírali každý balík z továrny, abychom se ujistili, že figurky jsou v pořádku před odesláním zákazníkům, a přesto k nim dorazily poškozené. Po otevření balíku zákazníkem byly všude rozbité kousky pryskyřice, části končetin a fragmenty figurek rozházené po obalu.“
Míra poškození dosahovala u některých zásilek až 30–50 %, což přinášelo značné finanční ztráty na výměnách, opětovných zásilkách a na pokrytí dopravy. Bylo jasné, že je třeba najít spolehlivé řešení.
„Měli jsme extrémní případy, kdy jsme zasílali náhrady stejnému zákazníkovi čtyřikrát,“ vzpomíná Hollosy.
Bylo jasné, že SOTA potřebovala řešení. V dubnu 2013 se po zvážení několika možností SOTA Toys rozhodla implementovat indikátory ShockWatch label na všechny své zásilky. Tyto etikety fungují jako vizuální indikátory nárazu – při překročení určité úrovně nárazu změní barvu.
Tyto etikety navíc působí preventivně: jejich přítomnost v kombinaci s výstražnou páskou upozorňuje přepravce na potřebu pečlivé manipulace.
Zavedení indikátorů ShockWatch label přineslo okamžité výsledky. Během testovacího období nebylo u zásilek s etiketami zaznamenáno žádné poškození. Díky tomu firma výrazně snížila náklady spojené s reklamacemi a opětovnými zásilkami.
„Plánujeme umístit indikátory na veškerá balení, která vyrábíme, aby existovala stopa, kterou lze sledovat zpět do továrny v případě nešetrného zacházení,“ uzavírá Hollosy. „Díky zelených etiket jsme během pár týdnů zaznamenali drastickou změnu v chování řidičů, kteří vyzvedávají naše balíky. U balíků s etiketami zatím nebylo hlášeno žádné poškození, a to je docela zázrak.“
SOTA Toys nyní plánuje rozšířit používání indikátorů ShockWatch na všechny své projekty. Implementace těchto indikátorů přinesla nejen úspory nákladů, ale také posílila důvěru zákazníků, že jejich objednávky dorazí v perfektním stavu.
Pokud vaše firma řeší podobné výzvy v oblasti přepravy, etikety ShockWatch mohou být klíčovým řešením, jak snížit poškození zásilek, ušetřit náklady a zvýšit spokojenost zákazníků. Pro více informací nás kontaktujte!